Πολλοί λάτρεις της υγιεινής διατροφής διερωτώνται εάν όντως το μέλι είναι πιο υγιεινό από τη ζάχαρη. Όπως απαντά στην εφημερίδα Τάιμς του Λονδίνου η διαιτολόγος Αμάντα Ούρσελ, από πλευράς θερμίδων, το μέλι παρέχει 288 ανά 100 γραμμάρια, ενώ η ζάχαρη 394 ανά 100 γραμμάρια, συνεπώς αν μιλήσουμε για γραμμάρια, όντως το μέλι περιέχει λιγότερες.

Στην πραγματικότητα όμως, επειδή το μέλι είναι πιο πυκνό, ένα γεμάτο κουταλάκι του γλυκού ζυγίζει 17 γραμμάρια και παρέχει 49 θερμίδες, ενώ ένα γεμάτο κουταλάκι ζάχαρη ζυγίζει μόλις 6 γραμμάρια και παρέχει 24 θερμίδες. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να θυμάστε, εάν συνηθίζετε να αλλάζετε με μέλι τη ζάχαρη που προσθέτετε στο γιαούρτι ή στα ροφήματά σας.

Αν θέλουμε να μιλήσουμε γενικά για την υγεία, τα πράγματα αλλάζουν. Το μέλι φαίνεται πως υπερτερεί για αρκετούς λόγους. Χρησιμοποιείται χιλιάδες χρόνια τώρα για την αντιμετώπιση πολλών δεινών, από πόνους στο στομάχι μέχρι τις διαταραχές των εντέρων που σήμερα αποκαλούμε σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Παραδοσιακά το μέλι εφαρμοζόταν απευθείας πάνω στις πληγές, με την πεποίθηση ότι τις κρατάει καθαρές.

Η σύγχρονη ιατρική έρευνα έχει δείξει πως οι παραπάνω ιατρικές χρήσεις πιθανώς οφείλονται στο γεγονός ότι πολλά είδη μελιού περιέχουν αντιμικροβιακές ουσίες, ικανές να εξουδετερώσουν πλήθος νοσογόνων βακτηρίων, όπως το ελικοβακτήριο του πυλωρού που προκαλεί έλκος, και τα βακτήρια λιστέρια και κηρώδης βάκιλλος που αποτελούν αιτίες τροφικής δηλητηρίασης.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία

MelissokomiaNet.gr

SHARE