To πιο ελληνικό από όλα τα σνακ αλλά και το πιο υγιεινό! Οι ρίζες του ξεκινούν από την Ιλιάδα του Ομήρου.Κατάλληλο για δεκατιανό στην εργασία ή στο σχολείο, το παστέλι μπορεί να προτιμηθεί από άλλου είδους γλυκίσματα, αφού τα λιπαρά του δεν είναι κορεσμένα. Προσφέρει ενέργεια και ως ενδιάμεσο γεύμα τονώνει τον οργανισμό.

time

Χρόνος Εκτέλεσης
30 λεπτά
merides

Μερίδες
15-20
difficulty

Δυσκολία
Σχετικά εύκολο

 

Συστατικά:
– 500γρ ανθόμελο
– 500 γρ. σουσάμι
– ξύσμα από 1 λεμόνι

Εκτέλεση:
Καβουρδίζουμε λίγο το σουσάμι (στους 170°C,) σε ένα ταψάκι μέχρι να ροδίσει. Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το μέλι μαζί με το ξύσμα και την τοποθετούμε στη φωτιά για 10 λεπτά περίπου. Αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε το σουσάμι ανακατεύοντας. Απλώνουμε το μείγμα σε χονδρό νάιλον ή κατά προτίμηση σε μία επιφάνεια σιλικόνης. Το καλύπτουμε με άλλο ένα νάιλον ή επιφάνεια σιλικόνης και πιέζουμε με έναν πλάστη έτσι ώστε το παστέλι να αποκτήσει πάχος 1 εκ. Αφήνουμε να κρυώσει και κόβουμε κομμάτια στο σχήμα που θέλουμε. Τα διατηρούμε μέσα σε κουτί, μακριά από υγρασία ή τα τυλίγουμε με σελοφάν.

Tip:
Αν θέλουμε προσθέτουμε στο μείγμα και μερικά καβουρδισμένα αμύγδαλα.

Θρεπτική αξία (ανά 50 γρ.)
Θερμίδες: 335
Υδατάνθρακες: 34 gr.
Πρωτείνες: 7 gr.
Λίπη: 19 gr.

Διατροφική αξιολόγηση
Συνήθως αυτό το γλύκισμα το αγοράζουμε έτοιμο, όμως γίνεται σαφές ότι με πολύ απλό τρόπο μπορούμε εμείς οι ίδιοι να το ετοιμάσουμε και μάλιστα με αγνά υλικά. Έχει πολύ υψηλή ενεργειακή αξία και για αυτό συστήνεται ανεπιφύλακτα. Τελευταίες μελέτες έχουν αναδείξει το σουσάμι ως μια από τις τροφές που μπορούν να προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες τόσο για την πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, όσο και διαφόρων μορφών καρκίνου. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες (σησαμίνη και σησαμολίνη) φαίνεται ότι βοηθούν στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, αλλά και προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες και κατά συνέπεια από τον εκφυλισμό των κυττάρων, την πρόωρη γήρανση και τον καρκίνο του δέρματος.

Όσον αφορά το μέλι, γνωστό από την αρχαιότητα για τις φαρμακευτικές και αντισηπτικές του ικανότητες. Το πλεονέκτημά του έναντι της ζάχαρης είναι ότι μεταβολίζεται ευκολότερα από τον οργανισμό μας με μια διαδικασία στην οποία δεν είναι απαραίτητη η ινσουλίνη.

Το πλεονέκτημά του βρίσκεται στο ότι ως τροφή είναι λιγότερο επεξεργασμένη από τη ζάχαρη και συνεπώς καταλληλότερη για παιδιά, ηλικιωμένους, εγκύους κ.α.

 

πηγές από: iatronet.gr, steliosparliaros.gr , oreinomeli.gr

Το να μοιράζεσαι σημαίνει ότι νοιάζεσαι!